دانلود نمونه سوال درس قواعد فقه 2 پیام نور با پاسخنامه + آخرین دوره

نوع فایل
pdf
حجم فایل
20
تاریخ انتشار
23 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدید
129 بازدید
19,000 تومان 12,000 تومان٪37 تخفیف

دانلود نمونه سوال درس قواعد فقه 2 پیام نور با پاسخنامه

با سلام 
درس قواعد فقه از دروس اصلی – تخصصی رشته حقوق محسوب میشود. این درس 1 واحدی بوده و عموما در ترم های پایانی اخذ میگردد. پیشنیاز این درس درس قواعد فقه 1 می باشد. امروز نمونه سوال این درس در سایت قرار داده می شود.

کد این درس 1223258هست.

از آنجایی که دروس رشته حقوق من جمله درس قواعد فقه 2 حجم زیادی از مطالب را در بردارد و قاعدتا مطالعه و حفظ این حجم از مطالب که عموما با درس های دیگر هم شباهت دارد سخت به نظر می رسد با توجه به سابقه پیام نور سوالات پایای در هر ترم عموما از سوال های سال های قبل تهیه شده و دانشجویان با مطالعه این نمونه سوالات می توانند نمرات عالی در هر درس رو کسب کنند. 

به همین منظور امروز برای درس ، چندین دوره نمونه سوال از سال های مختلف برای شما آماده کردیم.

سوپرایز بعدی ما این هست که تمامی این سوالات با پاسخنامه تستی می باشد. این سوالات در قالب یک فایل PDF و در 38 صفحه تهیه شده است.

قبل از دانلود نمونه سوالات بهتر است کمی با مفاهیم اولیه قواعد فقه 2 آشنا شویم

  • موضوع کیفری یکی از مهم ترین مجموعه های فقهی در حوزه کیفری به شمار می رود که برای هر دانشجو و محققی در رشته های حقوق، فقه و مبانی حقوق ضروری است. این آموزش قواعد فقهی در حقوق جزا و فقه اسلامی را پوشش می دهد، قواعد مهم فقهی را مورد بحث قرار می دهد و تحلیل های مختلفی ارائه می دهد. اهمیت یادگیری این آموزش برای فراگیری قانون مجازات اسلامی و ادله فقهی قانون مجازات اسلامی ضروری است.
  • از نظر امور کیفری بسیار حائز اهمیت است و لذا در حال حاضر می تواند زمینه ساز بسیاری از امور کیفری در قانون مجازات اسلامی باشد. اهمیت این موضوع زمانی آشکار می شود که بدانیم تمام قوانین جزایی محصول عینی فقه اسلامی است و طبیعتاً می تواند با فقه سازگار باشد. فراگیری قواعد فقه کیفری می تواند درک حقوق کیفری را تا حد زیادی تسهیل کند و مسلماً یک وکیل پایه یک دادگستری برای تنظیم لایحه دفاعیه یا یک قاضی دادگاه برای تنظیم حکم نیاز به درک و توضیح قواعد رویه قضایی دارند.
  • فراگیری و تفکر فقهی در حوزه حقوق جزا می تواند مسیر یک وکیل را نشان دهد. فراگیری احکام فقهی همچون چراغی در دست وکیل است که با استفاده از آن تاریکی احکام حقوقی را روشن کند.
    قواعد فقهی در حوزه حقوق جزا دارای تقسیمات متعددی است، قانون مجازات اسلامی مصوب 1391 از قواعد کیفری پیروی کرده و برخی مواد قانونی را بر اساس قواعد مصلحت نظام تدوین کرده است. افرادی که در رشته های حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی، الهیات، فقه و مبانی حقوق تحصیل می کنند، طبیعتاً باید به این موضوعات تسلط داشته باشند و بنابراین یادگیری آنها برای یک وکیل ضروری تلقی می شود. در عین حال، یادگیری این موارد به درک مبانی بسیاری از قوانین مصوب کمک می کند.

اصل برائت

این اصل از اصولی بسیار مترقی و عالی در نظام حقوقی اسلام است. هر چند مضمون و محتوای این اصل بعد از وقوع انقلابات سیاسی – اجتماعی دویست ساله اخیر در انگلستان ،آمریکا فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی در قوانین اساسی ناشی از این انقلابات و همچنین اعلامیه حقوق بشر انعکاس یافته و امروزه تقریباً تمامی قوانین اساسی کشورها این اصل را به رسمیت شناختهاند لیکن شناخت احترام و اجرای این اصل به عنوان یکی از محورهای اصلی دادرسی و قضا در اسلام، ١۴ قرن پیش از این آن هم در سرزمینی که از حیث درجه مدنیت مادی قابل مقایسه با تمدنهای باستانی نبود بی شک از ویژگیهای شگفت انگیز تعالیم اسلامی است کاربرد اصل مذکور در عصری که حقوق فطری و طبیعی و الهی بشر در دیدگاه سلاطین زورمدار و خودکامه کوچکترین جایگاهی نداشت و برای عزت و کرامت انسانها شأن و مقامی ملحوظ نمیشد از مزایای اسلام انقلابی است.

 

نمونه سوال درس قواعد فقه 2
نمونه سوال درس قواعد فقه 2

مشخصات فایل:

  • کد درس: 1223258
  • پاسخنامه تستی: دارد
  • نیم سال: آخرین نیمسال پاییز 1401
  • نوع فایل: PDF
  • تعدا صفحات: 38
  • حجم: 5MB
راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.