همه چیز درباره واتس اپ + ترفندها + + آپدیت 2023

بازدید: 143 بازدید
همه چیز درباره واتس اپ + ترفند

همه چیز درباره واتس اپ + ترفندها + + آپدیت 2023

واتس اپ چیست و چه مزایایی دارد؟

واتساپ یکی از برنامه های پیام رسان برای گوشی های هوشمند است. بنیان گذار این برنامه یان کوم اهل کشور اوکراین است. این پیام رسان علاوه بر قابلیت ارسال پیام ارسال پی دی اف، فیلم، عکس و… را نیز پشتیبانی می کند. در سال ۲۰۱۴ واتس اپ توسط مالک فیسبوک یعنی مارک زاکلبرگ با قیمت ۱۹ میلیارد دلارخریداری شد.

پیش از سال ۲۰۱۶ استفاده از واتس اپ فقط یک سال اول رایگان بود و کاربران می بایست مبلغی را از سال های بعد به واتس اپ می پرداختند.

ولی در ژانویه ۲۰۱۶ واتساپ اعلام کرد که از این پس استفاده از آن به صورت رایگان خواهد بود همچنین واتس اپ اعلام کرد که تمام اطلاعات پیام ها و تماس های آن برای برقراری امنیت بیشتر ذخیره می شود.

جالب است بدانید این خدمت شباهت زیادی به خدمات پیام کوتاه (پنل‌های اس‌ام‌اس) دارد اما تفاوت بارز آن، این است که هزینه استفاده از واتس ‌اپ (WhatsApp) به‌میزان قابل‌توجهی کمتر از پیام کوتاه است. حال که اندکی با یکی از شبکه‌ های اجتماعی محبوب آشنا شدید، برای آشنایی بیشتر با این برنامه و ترفندهای واتس اپ تا انتهای این مطلب در ای سل فایل همراه ما باشید…

همه چیز درباره واتس اپ + ترفند

 

چیزهایی که از تاریخچه واتس اپ نمیدانید

قطعاً می‌دانید که واتس ‌اپ مانند بسیاری افراد، در نزد شما نیز محبوب است. این برنامه محبوب برطبق اعلام آمار سایت www.whatsapp.com ، دارای تعداد کاربران بسیار بالایی است به‌طوری که از فوریه 2020 مرز 2 میلیارد نفر را رد کرده است.

جالب توجه است بدانید واتس ‌اپ (WhatsApp) که در دسته شبکه‌ های اجتماعی و پیام رسان قرار می‌گیرد، در سال 2014 توسط فیسبوک خریداری شده، اما فعالیت خود را به شکل سابق و مستقل از فیسبوک ادامه داده است. این نرم‌افزار که از سال 2014 تا سال 2015 به محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان تبدیل شد، توسط شرکت واتس ‌اپ ساخته شده بود؛ لازم‌ به‌ذکر است که مؤسسان این شرکت، توسط “برایان اکتون” و “جان کوم” مهندسین کامپیوتر و کارآفرینان اینترنتی آمریکایی و همینطور کارمندان سابق یاهو بودند. کوم این برنامه را واتس ‌اپ (WhatsApp) نامگذاری کرد.

 

شرکت فیسبوک تعداد کاربران واتس اپ را دومیلیار نفر اعلام کرده و طبق تحقیقاتی که انجام شده نشان می دهد که در این برنامه به صورت روزانه بیش از ۵۴ میلیارد پیامک فرستاده می شود که رکورد ارسال بیشترین پیامک را در بین شبکه های دیگر شکسته است

 

تنظیمات حریم خصوصی واتس ‌اپ (WhatsApp)

همه ما می‌دانیم که حریم خصوصی، مسئله قابل توجهی است که در استفاده از شبکه‌ های اجتماعی، برای بسیاری از افراد مهم تلقی می‌شود. از آنجاکه این قابلیت یعنی تنظیمات حریم خصوصی واتس ‌اپ (WhatsApp) برای آن تعریف شده است، می‌توان گفت این برنامه یکی از برنامه‌های امن محسوب می‌شود که اطلاعات شما را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد و این درحالی است که ممکن است بسیاری از شبکه ‌های اجتماعی به این امر توجهی نداشته باشند در آن به‌صورت ضعیف عمل کنند.

تنظیمات Last Seen

تنظیمات Last Seen امکانی را ایجاد می‌کند که دیگران زمان آخرین فعالیت شما را می‌توانند مشاهده کنند اما این امکان را نیز دارید که آن را شخصی‌سازی کنید چراکه دیگر تنظیمات این برنامه این را را برایتان فراهم می‌کند اما باید مراحل ذیل را طی نمایید:

  1. وارد برنامه واتس ‌اپ (WhatsApp) شوید.
  2. گزینه more option که به شکل سه نقطه در بالا نرم‌افزار قرار دارد را انتخاب نمایید.
  3. گزینه Setting < account < privacy < Last Seen را انتخاب نمایید.
  4. در این قسمت گزینه موردنظر خود را انتخاب نمایید.
  • Everyone: به این معنی است که همه کاربران واتس ‌اپ می‌توانند وضعیت Last Seen شما را مشاهده کنند.
  • My contact: با انتخاب این گزینه، تنها مخاطبان شما قابلیت مشاهده Last Seen شما را دارند.
  • Nobody: در این حالت، این امکان برای هیچ‌ شخصی امکان‌پذیر نخواهد بود.

به این نکته توجه داشته باشید که با غیرفعال کردن Last Seen خود، امکان دیدن Last Seen دیگران نیز از شما سلب می‌گردد.

 

همه چیز درباره واتس اپ + ترفند

چگونه در دو گوشی یک واتساپ داشته باشیم؟

شاید شما هم دوست داشته باشید که یک اکانت واتس اپ را در دو گوشی هوشمند نصب کنید. یکی از معایب بزرگ این کار این است که به محض اینکه شما واتس اپ را در گوشی دوم نصب کردید تمام اطلاعات واتس اپ شما و تمامی چت هایتان پاک خواهد شد.

اگر اطلاعات واتساپ برایتان مهم است و دوست ندارید پاک شوند مراحل زیر به شما کمک می کند که واتس اپ را در دو گوشی نصب کنید بدون اینکه اطلاعاتتان پاک شود.

  1. ابتدا واتساپ را در گوشی اول خود نصب کرده و از نصب کامل آن مطمئن شوید.
  2. در گوشی دوم وارد مرورگر شوید و در گوگل عبارت WhatsApp web را جستجو کنید.
  3. در قسمت بالای صفحه سمت را سه نقطه را انتخاب کرده و گزینه Desktop site را بزنید.
  4. در مرحله بعد اولین گزینه جستجو را انتخاب کنید و در صفحه ای که باز می شود با تلفن همراه دیگر خود QR Code را اسکن کنید.
    • برای اسکن کردن ابتدا وارد برنامه واتس اپ شوید.
    • گزینه setting و سپس Linked devices را انتخاب کنید.
    • در صفحه باز شده روی گزینه Link a device کلیک کنید.
  5. با صفحه جدیدی که برایتان باز می شود می توانید QR کد را اسکن کنید و به راحتی از یک واتساپ در دو گوشی استفاده کنید.

 

برودکست چیست و چه قابلیتی در واتس اپ دارد؟

یکی از قابلیت های واتس اپ امکان ارسال پیام به طور هم زمان برای تعداد زیادی از افراد است.

هنگامی که شما تمایل دارید یک پیام را برای تعداد زیادی از مخاطبانتان ارسال کنید می توانید از قابلیت برودکست واتس اپ استفاده کنید با این کار به جای ارسال تک تک به افراد به طور همزمان به تمام آنها پیام می فرستید و در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد.

شما می توانید به راحتی با ساخت یک برودکست لیست به افراد مورد نظر پیام خاص خود را بفرستید. این قابلیت بیشتر مناسب افرادی است که از واتساپ برای بیزینس خود استفاده می کنند و می توانند تبلیغات خود را به صورت انبوه به تعداد زیادی از افراد ارسال کنند. برای این کار:

  1. واتس اپ را اجرا کرده و وارد منوی Chats شوید..
  2. با لمس ایکون منوی Chats گزینه New Broadcast را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله افرادی را که می خواهید پیام برای آنها ارسال شود را انتخاب کنید.
  4. در مرحله بعد پیام مورد نظر خود را در فیلد مربوطه بنویسید و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

 

ترفندهایی از واتس اپ که باید بدانید

در این پست ترفندهایی رو برای شما آوردیم که قطعا با خوندنش شگفت زده میشوید و میتوانید با لذت بیشتری از واتس اپ استفاده کنید.

نوشتن متن برجسته + ایتالیک و خط‌دار

واتساپ چند سال پیش این قابلیت را معرفی کرد اما هنوز بسیاری از کاربران از وجود آن خبر ندارند. این ترفند واتس اپ بدین شرح است که با گذاشتن علامت‌های مخصوص در ابتدا و انتهای متن‌های موردنظر، می‌توانید شکل و شمایل آن‌ها را تغییر دهید. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید پیام موردنظر «برجسته» (Bold) باشد، باید در ابتدا و انتهای آن نشان ستاره تایپ کنید؛ مثلا بنویسید *سلام*. برای ایتالیک کردن بنویسید _سلام_ و برای خط‌دار کردن هم متن را موردنظر را به صورت ~سلام~ تایپ کنید. اگر می‌خواهید متن‌ها از فونت «تک‌فاصله» (monospace) بهره ببرند، قبل و بعد از متن سه بار علامت ‘ را تایپ کنید که در نهایت بدین‌صورت می‌شود: ‘’’سلام’’’.

 

نقل‌قول یا ریپلای

در هنگام چت‌های پرسرعت یا گروهی، برای این‌که رشته‌ی کلام از دست نرود، بهتر است که این قابلیت مورد استفاده قرار بگیرد. برای استفاده از این ترفند واتس اپ، پیام موردنظر را انتخاب کنید و بعد از ضربه بر فلشی که رو به سمت چپ قرار دارد (اولین فلش از سمت چپ) می‌توانید مستقیما جواب پیام مذکور را تایپ کنید.

کاهش مصرف اینترنت تماس واتساپ

تماس‌های صوتی و تصویری واتساپ حجم زیادی از اینترنت را مصرف می‌کنند ولی با بهره‌گیری از این ترفند واتس اپ می‌توان حجم مصرفی این تماس‌ها در هنگام اتصال به اینترنت موبایل را کاهش داد. برای انجام این کار در بخش Setting روانه‌ی قسمت Data and storage usage شوید و در پایین آن می‌توانید گزینه‌ی Low data usage را مشاهده کنید که با فعال کردن آن، مصرف اینترنت موبایل در هنگام تماس‌های صوتی و تصویری واتساپ کاهش می‌یابد.

فعال کردن تایید هویت دومرحله‌ای

به‌صورت پیش‌فرض، برای استفاده از واتساپ باید شماره موبایل خود را وارد کنید تا یک پین به گوشی شما فرستاده شود. اما اگر می‌خواهید امنیت اکانت خود را افزایش دهید، بهتر تایید هویت دومرحله‌ای را هم فعال کنید. برای این کار، از بخش Setting و Account وارد قسمت Two-step verification شوید. در این قسمت می‌توانید یک کد ۶ رقمی را انتخاب کنید و در هنگام استفاده از اکانت واتساپ در گجت جدید، از شما خواسته می‌شود این کد موردنظر را وارد کنید. در ضمن باید آدرس ایمیل خود را هم تایپ کنید تا در مواقع فراموشی این کد، عدد موردنظر به ایمیل شما فرستاده شود.

غیرفعال کردن تیک آبی خوانده شدن

برای کاربرانی که چندان اهل استفاده از واتساپ نیستند باید بگوییم که این تیک آبی نشان‌دهنده‌ی خوانده شدن پیام است. اگر می‌خواهید کسی از خوانده شدن پیام‌های ارسالی به شما خبردار نشود، ابتدا به Setting و Account و سپس Privacy مراجعه کنید و در نهایت گزینه Read receipts را غیرفعال کنید. البته توجه داشته باشید که با غیرفعال کردن این قابلیت، شما هم دیگر نمی‌توانید از خوانده شدن پیام‌هایتان خبردار شوید.

 

هرچند نسخه وب و دسکتاپ واتساپ آن‌چنان که بایدوشاید امکانات جذابی ندارند، اما حداقل می‌توان از آن‌ها برای انتقال فایل‌های مختلف استفاده کرد. برای این ترفند واتس اپ کافی است یکی از مخاطبین را به یک گروه جدید دعوت کنید و سپس این مخاطب را حذف کنید. با این کار گروهی باقی می‌ماند که تنها عضوش شما هستید و از این گروه می‌توانید به‌عنوان یک فضا برای ردوبدل کردن فایل‌ها بهره ببرید.